جشنواره فروش مدرسه تابستانی کسب و کار شریف

«مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف» در تابستان سال جاری با برگزاری اولین دورۀ آموزشهای رسمی و جذب تعدادی از دانشآموزان و دانشجویان جوان علاقه مند و با استعداد سعی نمود تا به این کمبود نظام آموزشی کشور بپردازد. در این راستا دانش آموزان و دانشجویان این مدرسه در چهار هفته متوالی آموزشهای فشردۀ عملی و کاربردی مورد نیاز جهت ورود موفق به اجتماع و به خصوص دنیای کسب و کار را پشت سر گذاشتند.پس از آن نیز در نشست های هفتگی از محضر اساتید برتر بین المللی و کارآفرینان مطرح جهانی بهره بردند. جشنواره فروش که همان تمرین عملی کسب و کار در محیط واقعی است، بخشی از برنامههایی است که در این دوره برای توانمندسازی این دانش آموزان و دانشجویان طراحی و اجرا خواهد شد.

هدف جشنواره

دانش آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره ضمن کسب تجربه‌ای کوچک از کسب و کار در محیط واقعی، مطالبی را که در طول دوره فراگرفته‌اند، به صورت عملی پیاده‌سازی و اجرا خواهند کرد. از جمله مباحث مورد نظر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجربۀ کار تیمی به صورت عملی و واقعی و مواجه با چالش‌های کار تیمی
  • توانایی برنامه‌ریزی و انجام موفق یک تجربۀ کسب و کار واقعی – ولو در اندازه کوچک و کوتاه مدت
  • تمرین ایده‌پردازی و خلاقیت جهت ارائه ی  یک ایده ی جذاب اقتصادی
  • شناسايي و پیش‌بینی بازار، مشتریان و نیازهای آن‌ها
  • مواجه با مشتریان در محیط واقعی و تمرین ارتباط مؤثر با افراد جامعه
  • تجربۀ انواع روش‌های بازاریابی و جذب مشتری
  • توانایی مدیریت منابع انسانی و مالی
  • محاسبۀ قیمت تمام شده و برنامه‌ریزی جهت کسب سود
  • تجربۀ موفقیت (کسب سود) یا شکست (ضرر) در یک کسب و کار کوچک شبیه سازی شده
  • و …

شرح جشنواره

در این تمرین دانش آموزان و دانشجويان مدرسه در قالب تيم‌هاي پنج نفره تجربۀ یک کسب و کار کوچک شبیه سازی شده را در 4-5 ساعت پشت سر خواهند گذاشت. هر یک از تیم‌ها را یک مربی یا تسهیل‌گر متخصص و با تجربه در حوزۀ کسب و کار و کارآفرینی همراهی می‌کند. تیم‌ها دوهفته فرصت داشته‌اند تا برنامۀ کاری کسب و کار خود را که در حوزۀ فروش و عرضه ی مواد غذایی خواهد بود طراحی کرده تحت نظر مربی خود به تصویب برسانند. این برنامه شامل محصولاتی که هر تیم عرضه، خواهد کرد، برآورد تعداد فروش، برآورد قیمت تمام شده، برآورد قیمت فروش، و برنامه‌های بازاریابی و جذب مشتری هر تیم می‌باشد.

در روز تمرین تیم‌ها حدود 4 ساعت فرصت دارند طبق برنامه‌های ارائه شده محصولات خود را عرضه نمایند. در طول فروش مربی هر تیم بر کار تیم مربوطه نظارت خواهد داشت و فعالیت دانش آموزان و دانشجویان تیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در پایان روز تیمی که بر اساس معیارهای تعریف شده و ارزیابی مربیان بیشترین امتیاز را کسب نماید به عنوان تیم برنده معرفی می‌گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید