چگونه کسب و کار جدید خود را بازاریابی کنید

آن چیز یکتایی که بین شرکتهای نوپا، کسب و کارهای کوچک، کسب و کارهای خانگی و بنگاههای بزرگ مشترک است چیست؟

همه آنها به یک برنامه کسب و کار منسجم برای موفقیت نیاز دارند.

نکته کلیدی که درباره موفقیت هر کسب و کاری بدون توجه به اینکه صنعتش، مدل کسب و کارش، اندازه اش و بازار هدفش چه باشد، وجود دارد ترویج محصول (کالا یا خدمت) تولیدی به مصرف کنندگان، خریداران، مشتریان بالقوه و شرکا و همکاران است.

البته که استراتژیهای بازاریابی بین یک فروشگاه بستنی فروشی ساده با یک شرکت نوپای فعال در یک تکنولوژی با سرعت رشد بالا، بسیار متفاوت است ولی نیاز به ترویج و فروش کاملاً بین اینها مشابه است. فرآیند تهیه برنامه کسب و کار، اجرای یک استراتژی و اندازه گیری نتایج عملکرد نیز همینطور است. با کم کردن ذره ای از فشار و تلاش، ممکن است فروش شما کم شود و یا کلاً از بین برود.

برخی از بهترین منابع و نتایج کسب شده در کسب و کارهای کوچک و شرکتهای نوپا را در زیر گردآوری کرده ایم تا کمکی باشد به بازاریابی شرکت شما، حتی اگر به آگهی های کاغذی دیواری راضی شده و به آن اکتفا کرده باشید:

یک استراتژی بازاریابی تهیه کنید

از چک لیستِ دم دستیِ موجود استفاده کنید (بدون توجه به اینکه نوع کسب و کار شما چیست)

یک برنامه تدوین و طراحی کنید.

به یاد داشته باشید: اگر واقعاً میخواهید بیشتر بفروشید، باید به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تان، مشتری های تان را آموزش دهید.

فرصتهای بازاریابی را شناسایی کنید

برندسازی شخصی و شرکتی بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی است. یاد بگیرید که چگونه  برای یک شرکت نوپا برند بسازید.

در برنامه ها و رویدادهای شبکه سازی با استفاده از 16 روش سریع شبکه سازی، در معرفی شخصی خودتان بهتر شوید.

هرگز به دلیل خجالت کشیدن، از روشهای بازاریابی لحظه ای و محلی مانند کوپن ها یا جلسات صبحانه غافل نشوید

در پایان، به خاطر داشته باشید که بازاریابی نباید خیلی برای شما هزینه بر باشد. برای این کار 15 استراتژی بازاریابی ارزان را که هر صاحب کسب و کاری استطاعت هزینه آن را دارد را چک کنید.

در استراتژی روابط عمومی خود هر چند وقت یکبار تجدید نظر کنید

زمانی که با اصحاب رسانه سر و کار دارید، از مرتکب شدن اشتباهات بزرگ در روابط عمومی پرهیز کنید.

اگر خودتان قصد تولید محتوا دارید، یا هوشمندانه وبلاگ درست کنید یا اصلاً درست نکنید.

در پایان، یک سوال: آیا استراتژی شما برای رسانه ها و روابط عمومی کلاً قدیمی و منسوخ شده است؟

فراموش نکنید که نتایج خود را ارزیابی و اندازه گیری کنید

چرا در بازار اغلب به هیچ وجه قصد ارزیابی نتایج شما را ندارند؟

برای دانستن اینکه شما واقعاً چقدر خوب عمل کرده اید، مهمترین (و البته نادیده گرفته شده ترین) روش، پرسیدن از مشتریان خودتان است.

تبدیل (در طول قیف بازاریابی) نکته کلیدی است. لذا مشتریان آنلاین خودتان را از لحظه ای که وارد قیف فروش شما میشوند ردیابی کنید.

حالا آماده هستید که در این بحث عمیق تر شوید؟ برای دریافت توصیه هایی از سایر کارآفرینان در همه حوزه های فروش و بازاریابی، مقالات اخیر ما در این حوزه را بررسی کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که شخص شما بهترین سرمایه بازاریابی شرکت هستید: میتوانید یاد بگیرید که چگونه میتوانید با همه افراد ارتباط گرفته و شبکه بزنید (جداً با هر کسی میتوانید).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید