چگونه یک کسب و کار جدید را راه اندازی کنیم

راه اندازی کسب و کار خودتان: این چیزی است که میلیونها بار به آن فکر کرده‌اید و درباره آن با افرادی که به آنها اعتماد دارید، صحبت کردید. شاید حتی یک دفترچه داشته باشید که در آن ایده‌های بالقوه برای شروع یک شرکت نوپا را نگهداری می‌کنید و آن را خودتان همه جا میبرید. یا شاید شما قبلاً یک کسب و کار را راه اندازی کرده باشید و آماده اید تا یک بار دیگر این کار را انجام دهید.

چگونه یک کسب و کار جدید را از زمین بلند کنید

دلایل شما هرچه باشد، دستیابی به مزایای کارآفرینی سخت است: انعطاف پذیری، آزادی و یک فرصت (همانطور که Steve Jobs زمانی گفته بود) که “جا و اثر ضربه خودت در دنیا” را ایجاد کنی. به علاوه موفقیت وابسته به این نیست که شما چه سنی دارید و رزومه و سابقه شما چیست. آقای Sean Belnick از حالتی که تقریباً هیچ موجودی ای در دست نداشت (فقط 3500 دلار در جیب داشت) تبدیل شد به کسی که دارایی‌هایش به بیش از یک میلیون موجودی میرسید و در یک فضای 700 هزار فوت مربعی جای گرفته بود. همه اش به خاطر اینکه میخواست در رقابت جلوتر باقی بماند. اما فرقی ندارد که بخواهید مستقل و برای خودتان کار کنید یا یک کسب و کار جانبی ایجاد کنید یا هدفتان تبدیل شدن در آینده به یکی از شرکتهای Fortune 500 باشد، گرفتن برخی توصیه ها از برخی از کارآفرینان که قبلاً در جای شما بوده اند و این کارها را کرده‌اند، به شما کمک میکند. به همین خاطر است که ما برخی از بهترین توصیه ها از کارآفرینان واقعی را در دو حوزه (اینکه از کجا شروع کنیم و اینکه بعد از آن چه کنیم) در یک جا گردآوری کرده‌ایم:

از کجا شروع کنیم

5 کار که شما قبل از شروع باید انجام دهید و مهارتهایی که لازم دارید تا موفق شوید

یک ایده را شناسایی کنید. لزومی ندارد این ایده خیلی عالی باشد

یک ذخیره مالی 6 ماهه آماده داشته باشید تا شما در ماههای بی حاصلی شما را حمایت کند

کارهای لجستیکی و پشتیبانی را فراموش نکنید: یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنید و هویت و موجودیت کسب و کار خود را ایجاد کنید تا بتوانید نام دامنه و وب سایت و حسابهای بانکی و مستندات حقوقی و قانونی خود را فراهم کنید – نیاز به اشاره ندارد که شروع به ساختن برند خود کنید

← یک طرح کسب و کار یک پاراگرافی بنویسید که بتوانید همین فردا شروع به اجرای آن کنید

چه انتظاراتی داشته باشیم

6 مرحله ی راه اندازی را بدانید

برای برخی از مشکلات غیرمنتظره راه اندازی یک کسب و کار آماده باشید

زمانی که شروع به کار میکنید، 10 چیز وجود دارد که سرمایه گذاران، مربیان، اساتید کسب و کار، و حتی رفقای کارآفرین به شما نمیگویند که باید آنها را بدانید

تصور کلی تان را تست کنید و عوامل انتشار و گسترش آن را به خوبی کنار هم بچینید

ایده تان را بر روی مشتریان واقعی تست کنید تا از صحت آن مطمئن شوید

از دیگر کارآفرینانی یاد بگیرید که قبلاً در اینجایی که شما هستید بوده اند و این کار را کرده اند

یک مربی و راهنما (حتی بهتر است تعدادی مربی) پیدا کنید تا عاملی برای انتشار و گسترش کار شما باشند

حالا مقداری پول درآورید (تا بتوانید ادامه بدهید)

چرا گارفرمای سابقتان را تبدیل به اولین مشتریتان نکنید؟

اگر پول زیادی نمیتوانید در بیاورید برگشتن به کار عادی روزانه خود را بررسی کنید

با توجه به مشتریانی که از قبل دارید، هزینه های جذب مشتری جدید و حفره های درآمدی را حذف کنید

برای جذب مشتریان جدید، شروع به کار بر روی یک طرح بازاریابی ساده و 12 نکته ای کنید

بسیاری از همه ماها، به آن شدتی که باید درگیر کارمان نمیشویم: 5 افسانه ای که مؤسسان کسب و کارها باید آنها را کنار بگذارند را بخوانید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید