ایجاد یک رابطه تجاری موفق

در طول این سالها من متوجه شدم رابطه در کسب و کار به معنای همه چیز است اینکه آیا فردی یک کارفرما یا مشتری جدیدی است آغاز یک تعامل روبه جلو در چارچوب استانداردهای خاص تعریف شده بین دو نفر می باشد این مهم است که شما دقیقا”  این استانداردها را بدانید برای این منظور در اینجا  8  نکته مهم در مورد پارامترهای ایجاد یک رابطه موفق درکسب و کار جدید ذکر می گردد :

1-خودتان باشید

خیلی از مردم تلاش می کنند تا آنچیزی که نیستند باشند آنها تلاش می کنند تا بیش از حد باهوش یا سرگرم کننده به نظر بیایند من در طول سالیان آموخته ام که مردم را می توان بصورت واقعی دید وقتی شما آنها را در عمل می بینید .

2-آنچه که شما بادیگران انجام می دهید دیگران نیز همان کاررابا شما میکنند .

مادرم به من آموخته که با دیگران به همانگونه رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار شود این موضوع اولین گام برای ایجاد یک رابطه مؤثر می باشد در کسب و کار نیز می بایست به همان صورت که تمایل دارید با شما رفتار شود رفتار کنید .

3-مطمئن شوید، به تقویت رفتارهای مثبت خود اهمیت می دهید

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مهمترین راه برای دریافت بیشتر از  رفتاری که شما آنها را دوست دارید ترجیح آنها از طریق تقویت رفتار مناسب است . علاوه بر این بیاد داشته باشید که شما رفتار مثبت را در لحظه و یا بطور مستقیم بعد از حادثه تقویت می کنید . احساس خوش آیند به احتمال زیاد به تکرار رفتار در ذهن تأثیر می گذارد و باعث انجام درباره آن می گردد . بعنوان مثال کارمندی که هم مشکل و هم راه حل را ارائه می دهد مورد تشویق قرار گرفته و این موضوع تأثیر مثبتی بر روی او می گذارد ارائه مشکل و راه حل بصورت همزمان باعث آسانتر شدن انجام امور می گردد . این بدین معنی نیست که بازخورد منفی اهمیت ندارد بلکه ازعان به مشکلات زمانی که رخ می دهند مهم است اما باید به خاطر داشته باشید در چنین مواقعی بر روی مشکل تمرکز نمائید نه افراد چرا که در غیر اینصورت به رابطه شما لطمه وارد خواهد شد .

بعنوان مثال هنگامی که مشتری شما بجای اینکه یک ایمیل در خصوص مشکل حمل و نقل به شما بزند، برای مدیر شما ایمیلی می فرستد ممکن است شمابه او بگوئید زدن ایمیل به مدیر باعث انجام با تأخیر کارها می گردد و اگر شما شکایتی دارید اول ایمیل را بصورت مستقیم برای من ارسال نمایید

4-در مورد آنچه شما از مردم انتظار دارید واقع بین باشید

شما می توانید از یک کارمند و همکار جدید یا مشتری انتظار داشته باشید تا تمامی قوانین را در یک هفته و یا در برخی مواقع در یک ماه یاد بگیرند شما باید زمان لازم برای یادگیری آنها و همچنین هماهنگ شدن آنها با سیستم را و گرفتن بازخورد لازم به آنها بدهید بعلاوه ممکن است آنها نیز اشکالاتی از عملکرد خوب داشته باشند . به آنچه آنها برای کامل شدن جدول کاری شما می آورند اهمیت دهید چرا که ممکن است مورد آنها برای انجام بهتر کارهایتان بسیار مؤثر باشد و همیشه به تیم خود بگوئید هیچ یک از ما باهوشتر از کل تیم نیست .

5-صادق باشید

دروغ نگویید لازم نیست بیشتر از این گفته شود

6-قبول واقعیت قبل از استدلال کردن

روابط همیشه بر یک سیستم هموار نیست حل تعارضات نیز همیشه بخشی از روابط است قبول واقعیت و استدلال نکردن در برابر آن باعث کوتاه شدن فرآیندها می گردد اگر در مواقعی اشتباه کردید می بایست آن را بپذیرید . و می بایست در رابطه با این که چگونه جلوی پیش آمد آن را در کار بگیریم بحث کنیم .

7-برای افراد زمان اختصاص دهید

همیشه برای گفتگو وقت در اختیار افراد قرار دهید این کار را بدون هیچگونه انگیزه نهانی انجام دهید .

8-به کسانی که نیاز به کمک دارند کمک کنید

اگر آنها نیازمند کمک هستند به آنها کمک کنید و به اینکه این کار چه نفعی برای من دارد فکر نکنید این موضوع مثل این است که مادر من می گفت شما می دانید دوستان شما چه هستند این خنده دار که وقتی من دوران سختی را تجربه می کنم مردمی که فکر می کردم دوستانم هستند و من با آنها در گذشته ارتباط داشتم زودتر از سایرین به کمکم خواهند آمد و این بزرگترین آزمون ارتباط است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید