download (1)

۱۰ روش برای موفقیت آمیز کردن رابطه شما با شریک تان

مزایای داشتن یک شریک (در راه اندازی یک کسب و کار) بسیار است. کاری کنید که رابطه تان با هم قوی باقی بماند.

شما برخی اوقات همه کارها را به تنهایی نمیتوانید به پایان برسانید. برخی اوقات در طول کار شما به این نتیجه و تصمیم میرسید که به عنوان یک بخش از یک تیم قدرتمندتر خواهید بود. اما زمانی که شما با یک طوفانی از اتفاقات اجتناب ناپذیر و غیر قابل پیش بینی روبرو میشوید (مثلاً بودجه و سرمایه شما از بین میرود یا طوری گسترش یافته اید که باید هر چه سریعتر ابعاد کارتان را توسعه بدهید)، آیا ساختار تیم شما به قدری منعطف و کشسان هست که شما را در برابر این فشارهای قریب الوقوع حمایت کند؟

به کار بردن نکات زیر برای موفقیت در رابطه با شرکای تجاری بسیار حائز اهمیت است

۱- بر روی پروژه های خودتان تمرکز کنید: از آنجایی که شراکت کردن در یک کسب و کار چندین مسئولیت را به دنبال دارد، به سادگی ممکن است پریشان و آشفته شوید. میلیون ها مشکل وجود دارد که شما در یک لحظه میتوانید آنها را حل کنید؛ (ولی) شما باید همواره تلاش کنید که تمرکزتان را از دست ندهید. اگر اینطور باشید، در هر لحظه از زمان فقط یک “مهمترین کار” وجود دارد. انرژی خودتان را متمرکز کنید و درباره کاری که شریکتان میکند نگران نباشید.

۲- جلو بروید و مخالفت کنید: هر دوی شما باید این را بدانید که مخالفت کردن خوب است. در شرکت ما این را فهمیده ایم که هر کسی میتواند نظرات خودش را بگوید حتی اگر در مخالفت با نظرات دیگری باشد؛ این یک اتفاق مثبت است. بهترین منابع ابتگار و نبوغ از اختلاف نظرات به وجود آمده است.

۳- مسائل را شخصی نکنید: زمانی که در یک مسئله ای نظر مخالف دارید، آن را برای همان مسئله و به سادگی بپندارید که صرفاً یک نمونه از نظرات مخالف است. یک مشخصه از فرهنگ ما این است که هیچ مسئله ای را شخصی نمیپنداریم. مخالفت و عدم تطابق نظرات طبیعی است و بحث کردن خوب است. ما آن را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم، تصمیم گیری میکنیم و ادامه میدهیم.

۴- بر راه حل ها تمرکز کنید: اگر مسئله ای دارید که آن را شخصی میپندارید، با شخص دیگر صحبت کنید و به او بگویید چه چیزی شما را آزار میدهد و برای رسیدن به یک راه حل عملیاتی و اقدام محور بحث کنید. شاید مسئله ساده به نظر برسد اما عکس العمل احساسی به جای عکس العمل عینی میتواند یک دام متداولی باشد. برای رسیدن به راه حل های قاطع همکاری کنید و به آنها پایبند باشید و آنها را عملی کنید.

۵- برای ارتباطات ثابت و مستمر ارزش قائل شوید: به طور مکرر همدیگر را ملاقات کنید تا همدیگر را مطلع سازید. هر مسئله ای از درجه ای از اهمیت برخوردار است لذا نگه داشتن یک چیز در خودتان و به اشتراک نگذاشتن آن هیچ کمکی نمیکند. سعی کنید جلسات هفتگی تان را حفظ کنید. طراحی یک برنامه ملاقات که بیش از حد ساختاریافته به نظر نرسد، یک نوعی از هنر است. ما نمی نشینیم بگوییم: “بیایید ارتباط برقرار کنیم!” بلکه فضا را طوری مهیا میکنیم که تقویت کننده ارتباط و مباحثه باز و مستمر باشد.

۶- صمیمی شوید و اعتمادسازی کنید: بیش از حد درباره زندگی شخصی در محیط کار حرف زدن، یک تابو شده است، اما ما در دوران و روزگاری زندگی میکنیم که زندگی شخصی و کاری در هم مخلوط شده اند. یک نوع از دوستی واقعی را شکل بدهید. خانواده های یکدیگر را ملاقات کنید. روابط سالم شرکا، با یکدلی شروع میشود و به اشتراک گذاشتن معقولانه بخشهای معنادار زندگی، اعتماد و احترام متقابل را تقویت میکند.

۷- واقعاً همکارانه و با یکدیگر کار کنید: اغلب شرکا یک لیستی از مسئولیتها را تقسیم میکنند و زمان بسیار کمی را صرف سر زدن به حوزه یکدیگر میکنند. هر دوی ما مسئول حوزه های متفاوتی از کسب و کار هستیم ولی به صورت فعالانه با یکدیگر همپوشانی داریم. این تعادل و مدیریت موازی کارهای در دست خودمان و کارهایی که به دیگری واگذار شده، باعث میشود به مهارتهای همدیگر احترام بگذاریم. همین همکاری و کار با یکدیگر است که به ما اجازه میدهد جداگانه و مجزا هم کار کنیم.

۸- بدانید و بفهمید که چه زمانی باید کمی خودتان را جابجا کنید (کوتاه بیایید): انعطاف پذیری یک ویژگی لازم علی الخصوص برای شرکایی است که سهم یکسانی دارند. اگر شما در یک مسئله خاص برای مدتی طولانی با یکدیگر اختلاف دارید و نظرات مخالف قانع نمیشوند، و ادامه کسب و کارتان نیز نیاز به این دارد که به جمع بندی برسید، شما کمی کوتاه بیایید و فروتنی به خرج دهید.

۹- بیرون از فضای کاری، برای همدیگر وقت اختصاص بدهید: رابطه شراکت مانند هر رابطه دیگری است که اختصاص دادن یک زمان مشخص راه را برای رابطه و همکاری عالی هموار میکند. با هم ناهار بخورید، به مسافرت بروید و در برنامه های غیر کاری شرکت کنید. زمانی که به شریک خودتان به عنوان یک شخص مهم در زندگی تان نگاه کنید، شما راه را برای بهترین نوع رابطه ای که میتوانید داشته باشید، باز کرده اید.

۱۰- ساده بگیرید و بخندید: در یک یک شرکت نوپا یا در یک شرکتی که در حال رشد سریع است، به ناچار فشار کاری زیاد است و میزان بالای کارهای موجود نیاز به این دارد که با نشاط انجام شود. درباره اتفاقات جالبی که پیش می‌آید، بخندید و شوخی کنید. باور داشته باشید یا نه، همین چیزهاست که این سالها را بعداً برای شما خاطره ای به یادماندنی خواهند کرد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که خوشبخت هستید که تنها نیستید. هیچ پاداشی ارزشمندتر از به اشتراک گذاشتن موفقیتهای اولیه با کسانی که با آنها به سختی کار کرده اید، نیست. بعلاوه داشتن یک شریک، لذت و سرگرمی بیشتری دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید