12

توصیه‌های Patrick Vlaskovits از Superpowered.com درباره شبکه زنی

Patrick Vlaskovits مؤسس Superpowered.com نظرات خودش درباره مزایای ارتباطات درست برای شبکه زنی را ارائه می‌کند

Patrick Vlaskovits کارآفرین و یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است. مقاله‌های او در مجله‌های HBR، WSJ و The Browser شاخص و مطرح است. Patrick به طور معمول در کنفرانسهای ملی و بین‌المللی تکنولوژی مانند SXSW و The Lean Startup Conference صحیت می‌کند. در کنار Superpowered که یک بسته توسعه نرم‌افزاری شنیداری و بین چند platform برای موبایل است، چندین شرکت نوپای مبتنی بر تکنولوژی را مشاوره داده و به عنوان مشاور به ۵۰۰ شرکت نوپا خدمت کرده است.

اخیراً YEC با Patrick درباره تجربیات شبکه‌زنی‌اش صحبت کرده و توصیه‌هایی به کسانی کرده که مشتاق بهبود تجربیات شخصی‌شان هستند. بهترین توصیه‌هایش در زیر آمده است.

ما برای یک مشتری مهم این اطمینان را ایجاد میکنیم که از محصول ما استفاده کند چون نه تنها محصول ما عالی است بلکه من به کارکنانش به یک روش غیرمرتبط و غیرمعمول توصیه و پیشنهاد کرده‌ام. دیدن اینکه من یک توصیه بی‌طرفانه به چیزی میکنم که کاملاً غیرمرتبط به کسب و کاری است که بین ماست، یک رابطه قوی و مبتنی بر اعتماد ایجاد می‌کند برای چیزی که ما می‌توانیم بر روی آن مراوده کاری داشته باشیم.

برای دیگران ارزش ایجاد کنید

فهمیدن اینکه چگونه ابتدا با ارتباط دادن افراد به یکدیگر، برای دیگران ارزش ایجاد کنید و سپس نیازهای خودتان را لحاظ کنید، به شما کمک خواهد کرد که یک شبکه حرفه‌ای قوی ایجاد کنید. قدرت شبکه شما به اندازه آن نیست بلکه به تمایل افراد به انجام کار در زمانی است که با آنها تماس می‌گیرید.

مبتنی بر اعتماد ارتباط برقرار کنید

برای اینکه یک ارتباط دهنده یا شبکه‌زن موفق باشید، نیازمند این هستید که یک روش ارتباطی اصیل و مبتنی بر اعتماد داشته باشید. رئیس وار رفتار کردن با دیگران یا سعی در نشان دادن خودتان به شکلی که در واقعیت آنطور نیستید، در بلند مدت جواب نمی‌دهد. افراد به طور طبیعی جذب اصالت و اعتماد می‌شوند؛ یعنی اینکه خطاهای‌مان را به عهده بگیریم به همان اندازه که موفقیت‌هایمان را برجسته می‌کنیم.

برنامه‌های  شبکه‌زنی خودتان را ایجاد کنید

به جای اینکه مانند زنبوری باشید که همیشه این طرف و آن طرف می‌رود، مانند کندوی عسلی باشید که زنبورهای را جذب می‌کند. به این معنا که بهترین توصیه درباره برنامه‌ها این نیست که منتظر باشید تا یک برنامه ایجاد شود تا در آن شرکت کنید، بلکه برنامه‌های خودتان را ایجاد کنید تا افراد موردنظرتان را جذب کنید.

آن را کوتاه برگزار کنید

یک داستان سریع و صحیح درباره خودتان که البته خودخواهانه و مغرورانه نباشد، می‌تواند یک روش بسیار قدرتمند برای معرفی خودتان به افراد مهم (بالقوه) است که در خاطرشان باقی بماند. ولی مراقب باشید که غرور و خودخواهی، زشت و زننده است.

همچنین حتماً نشان دهید که درک احساسات کرده‌اید

بزرگترین اشتباه من در شبکه‌زنی درک نکردن و نفهمیدن نیازها و تمایلات افرادی بود که با آنها ارتباط گرفته بودم (هر چقدر هم که میخواست این نیازها و تمایلات از نظر من، غیرمنطقی بودند). تا جایی که میتوانید سعی کنید افرادی که ملاقات می‌کنید را درک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید