IMG_0629

گزارش نویسی و مستند سازی تجارب کار آفرینان

در این مبحث باید به یک سری پرسش‌های کلیدی پاسخ داده‌ شود هدف از تدوین گزارش چیست؟ مخاطبان گزارش چه کسانی هستند؟ ویژگی‌های گزارش (حجم،سبک نگارش و راهکارهای غنی سازی) چیست؟ ساختار گزارش از شکل ظاهری، صفحات عنوان(فهرست مطالب)، گزیده (چکیده گزارش)، بدنه اصلی، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری و پیوست‌ها تشکیل شده است.

صحت،دقت،اختصار،تناسب اجزا،هماهنگی،انسجام،هدفمندی و نتیجه بخشی از ضرورت‌های گزارش‌نویسی هستند.

اگر بخواهیم تجربه را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم فعالیتی که مهارت آموزی مشاهده یا تمرین و مشارکت فردی را شامل می‌شود تجربه می‌گوییم. برای هرکارآفرین تجربه راه اندازی و توسعه کسب و کار بسیار مهم است.

یکی از مزایای مستعد سازی تجارب در بخش منافع سازمانی ثبت تاریخی، تحلیلی و علمی تجارب، موفقیت‌ها، ثبت مراحل تاسیس، تثبیت و تحول کسب و کار است. اما در بخش منافع فردی تقویت مهارت‌های ارتباطی و همچنین تقویت مهارت بازخوانی ذهنی وقایع و گردآوری اطلاعات است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید