لینک سازی خارجی چیست؟ استراتژی و نحوه لینک سازی خارجی

برای یافتن پیوندهای مرتبط برای وب سایت خود، به طور کامل در اینترنت برای موضوعات پرطرفدار در زمینه کسب و کار خود تحقیق کنید. ابزارهای زیادی در وب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند پیوندهای مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید. لینک های سایت های معتبر، نشانه ای است از اینکه این وبسایت ها با موضوعات مشخصی ارتباط دارند. • تعداد زیاد لینک موجود در یک سایت ممکن است نشان دهنده اعتبار آن سایت باشد.

لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، تولید بک لینک‌های سمی به سمت سایت شما است.

  • اگه هم نیاز به کمک داشتین، میتونین با ما در تماس باشین یا در قسمت زیر پیام بذارین.
  • شرکت کردن مکان هایی که باعث اعتبار سایت شده و امکان اشتراک گذاری مطالب را بالا می برد بسیار اهمیت دارد.
  • به این صورت، پیوند به طور خودکار به یک لینک قابل کلیک تبدیل خواهد شد.
  • اعلان های بک لینک به شما زمانی که از سراسر وب وب سایت های جدید به سایت شما متصل می شوند اعلان می دهد.

خوانندگان را به محتوایی هدایت کنید که به مطلبی که در حال خواندن آن هستند، مرتبط باشد؛ مثلا برای روشن شدن مطلب می‌توانید به محتوایی که آمار یا تعریفی دقیق‌تر ارائه کرده است، ارجاع دهید. به‌این‌ترتیب، گوگل نیز بهتر متوجه ارتباط محتوای شما با محتوای مقصد شده و رتبه بهتری به شما می‌دهد. حال، لینک سازی خارجی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، یک لینک خارجی تولید می‌شود. در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر استفاده می‌شود که لینک سایت خارجی روی آن قرار می‌گیرد. یک نکته بسیار مهم که در استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید فقط در صورت نیاز و با یک انکر تکست واقعی به صفحات دیگر خود لینک دهید. افراد زیادی تصور می‌کنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

باید به همه ی کسانی که میگویند این کار جواب نمی دهد بگوییم که شما جز تنبلی کار دیگری بلند نبوده و حتی حاضر به امتحان به هیچ روشی نیستید. مطمئن باشید اگر این روش را امتحان کنید در کمتر از یکسال ۵ وبلاگ نویس بسیار خوب در سایت خود خواهید داشت. اگر بتوانید لینک سازی رقیبان خود را شناسایی کنید و سطح لینک سازی آنان را ببنید میتوانید بهترین اقدام ها را در این زمینه انجام دهید.

لینک سازی خارجی برای سئو

اگر تگ no follow مانند نمونه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید، به انتهای لینک اضافه شده باشد، با اینکه لینک قابل کلیک است، اما گوگل و سایر موتورهای جستجو آن را نادیده می‌گیرند. ترجیح می‌دهید سایت دانشگاه هاروارد  به وب‌سایت شما لینک بدهد، یا یک وب‌سایت رندوم و معمولی؟ به نظر می‌رسد گوگل هم مثل شما فکر می‌کند! هرچقدر وب سایتی در یک حوزه شناخته‌شده‌تر و اعتبار دامنه‌ی آن بیشتر باشد، گرفتن لینک از آن ارزشمندتر خواهد بود.

صفحاتی که بیشترین بازدید و طولانی‌ترین مدت زمان متوسط را دارند، بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی و ایجاد لینک داخلی به شکل اصولی و کاربر پسند هستند. بدون شک می‌ توان گفت مهم‌ترین بخش و صفحه هر سایت، صفحه نخست آن است‌. لینک خارجی outbound، لینکی در وب‌سایت شما است که کاربران را به وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند. برخلاف لینک‌های ورودی که باعث جذب ترافیک به وب‌سایت شما می‌شود، لینک‌های outbound ترافیک را از سایت شما به مقصد دیگری می‌فرستند.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید در تمام حوزه‌ها یک متخصص تمام‌عیار باشید یا درباره همه چیز اطلاعات داشته باشید. پس منطقی است که برای تجربه کاربری بهتر، بخواهید به منابع معتبر دیگری لینک دهید. یکی دیگر از برترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 تعامل در شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از صاحبان سایت‌ها از شبکه‌های اجتماعی فقط برای انتشار اخبار، آموزش دادن و ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند. اما علاوه بر این موارد، سوشال مدیا می‌تواند یک ابزار لینک سازی بسیار قوی نیز باشد. از آنجایی که لینک سازی خارجی از طرف گوگل و سایر موتورهای جستجو، آف پیج کلاه سایه محسوب می‌شود،  باید روش‌هایی را به کار ببریم که طبیعی به نظر برسد.

این روش می‌تواند برای کسانی محبوب باشد که سرشان شلوغ است و نمی‌توانند برای وبلاگ خود محتوا بنویسند. در این استراتژی تنها کافی است در وبلاگ‌ها صفحاتی پیدا کنید که دیگر لینکشان کار نمی‌کند و از صاحب وبلاگ بخواهید که لینک معیوب را با لینکی از سایت شما که دارای محتوایی مشابه است جایگزین کند. از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد. بازاریابی محتوا را می توان به نوعی، مترادف با لینک سازی به شمار آورد.

اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند. پیوندهای داخلی و خارجی جزء مهمی از یک استراتژی SEO قوی هستند و به افزایش قدرت رتبه‌بندی سئو وبسایت شما کمک می‌کنند. تسلط بر این فرآیند بهینه سازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما مطمئن باشید که تلاش شما ارزش خواهد داشت. در واقع شما با لینک‌ سازی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهید.

به طور کلی اینکه تعداد دامنه های مرتبطی که به شما ارجاع می دهند روند صعودی داشته باشد خوب است. این بدان معنی
است که در طول زمان وب سایت های بیشتری به شما متصل خواهند شد. در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. وب سایت هایی که دارای حوزه ارجاع بیشتری بودند رتبه های بالاتری داشتند.

نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد. در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد. امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید.

مهاجران در مالاگا همچنین از وضعیت بازار مسکن و قیمت‌ها ابراز رضایت کرده‌اند. این شهر همچنین از نظر خرج روزمره زندگی بهترین شهر جهان شناخته شده است. خدمات دیجیتال، امور اداری، مسکن و تسلط بر زبان از جمله شاخص‌هایی است که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. این شرکت از ۱۲ هزار مهاجر خارجی درباره اسباب‌کشی به شهرشان، کار و امکانات تفریحی پرسش‌هایی را مطرح کرده است. در ادامه توضیح بیشتر در مورد هر کدام از این استراتژی ها می دهیم تا بتوانید از آنها به نحو احسن استفاده کنید. در ادامه در مورد هر کدام از این موارد، توضیحات بیشتر و کامل تری ارائه می کنیم، با ما همراه باشد.

کیس‌استادی‌‌ کارنامه‌ کاری شماست که با نتایج واقعی نشان می‌دهد چگونه خدمات و سرویس‌های شما توانسته است به یک کسب‌وکار کمک کند. آن‌ها علاوه بر نتایج، نظرات واقعی مشتریان شما هستند و استناد به آن‌ها می‌تواند دلیل خوبی برای دریافت لینک از سایر منابع معتبر باشد. وقتی یک داستان، یک هشتگ یا خبری در رسانه‌ها ترند می‌شود، زمان خوبی است که با کمی خلاقیت، ارتباطی بین حوزه‌ فعالیت خود و موضوع ترند ایجاد کنید و نام برند خود را سر زبان‌ها بندازید. بسیاری از برندها همیشه با کمک این تکنیک توانسته‌اند در میان کاربران، مشتریان و رقبا جلب توجه کنند و به موضوع خبرساز آن برهه زمانی تبدیل شوند. شاید مثال‌های زیادی از کسب‌وکارها به ذهنتان برسد که توانسته‌اند ورق بازی را به نفع خود برگردانند و در مرکز توجه قرار بگیرند.

به همین ترتیب، اگر از سایت شما به وب سایت دیگری لینک داده شود، بازهم این موضوع صدق می کند. وقتی لینکی از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند یابد، معمولاً به عنوان “لینک ورودی” یا “لینک برگشتی” شناخته می شود و هنگامی که شما به وب سایت دیگری لینک می دهید، تحت عنوان لینک خروجی در سئو قرار می گیرد. البته گوگل همیشه با راه های غیر اخلاقی سئو (سئو سیاه) مبارزه کرده و برای افرادی که روش های غیر استاندارد را برای ارتقای رتبه سایت خود انتخاب کرده اند، عاقبت خوبی را پیش بینی نمی کند. لینکهای ورودی سایت مهم ترین عاملی است که گوگل برای تشخیص اعتبار سایت از آن‌ها استفاده می کند. برای منتشر کردن یک مطلب در شبکه های اجتماعی لازم است آن را مطالعه کنید و برداشت خود را با بیانی جدید بنویسید؛ سپس لینک سازی را بر روی این متن انجام دهید. مقاله سایت های دیگر را بدون تغییر در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خود منتشر نکنید.

چگونگی دریافت بک لینک برای یک سایت

لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه هدایت می‌شد، مقداری را به آن صفحه اختصاص می‌داد. این سیستم نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را در موتورهای جستجو متحول کرد، زیرا تأکید زیادی بر لینک‌های خارجی داشت. وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی باکیفیت‌تری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. لینک سازی خارجی رو به عنوان بخش مهمی از برنامه بهینه سازی موتور جستجوگر خودتون قرار بدین و بر پایه این اهمیت گذاری عمل کنین.

با نمایش محتوا و نام سایت خود به مخاطبان در فضا مجازی، ممکن است دیگر کاربران نیز محتوای شما را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و از این رو بین شما ارتباط و تبادل صورت می‌گیرد. اصطلاحی در سئو به اسم مزرعه لینک وجود دارد که طی آن، سایت‌هایی که به دنبال فریب دادن گوگل و نتیجه گرفتن در زمان کوتاهی هستند به یکدیگر به صورت مشترک لینک می‌دهند. اما گوگل این استراتژی‌های غیرطبیعی را شناسایی می‌کند و با پنالتی کردن سایت شما، ضرری پر هزینه4 به سایت شما متحمل می‌کند. اگر سایت تان فارسی هست بهترست برای تاثیر بیشتر در سایت های فارسی لینک سازی کنید.

بصورت خلاصه، در مورد تعریف لیک داخلی، استراتژی لینک سازی و اهمیت داشتن یک ساختار درست و اصولی لینک داخلی صحبت کردیم. لینک سازی داخلی باید در همه وب‌سایت ها انجام شود و همه وب‌مسترها برای گرفتن نتیجه بهتر از آن استفاده کنند. استفاده از کلمات کلیدی در متن لینک ها، یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی انجام دهید. استفاده از اصطلاحات مرتبط و کلمه کلیدی، یک راه رایگان و ساده برای افزایش ارتباط موضوعی بین صفحات سایت است. با توجه به اینکه تعداد زیادی لینک داخلی به راهنمای نگهداری اشاره می کنند، گوگل این صفحه را مهم تر از سایر صفحات می داند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌توانند لینک‌های خارجی را به راحتی ردیابی کنند. به هر حال با این کار ضمن استناد به وبسایت‌های دیگر، آنها را تشویق می‌کنید تا همین کار را انجام دهند. پیوندهای خارجی پیوندهایی هستن که در وب سایت خودتون استفاده میکنین و به وبسایت های دیگه در اینترنت هدایت میشین. به طور معمول این پیوندها به صفحاتی میرن که دارای محتوایی مشابه محتوای صفحه شما هستن. یا ممکنه محصولات مرتبط با سایت شما رو بفروشن یا از طریقی به تجارت شما مربوط باشن. بسته به شرایط، گاهی اوقات شما متوجه میشین حتی به سایت رقیب لینک دادین.

البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید. همان طور که می‌دانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد.

ساختار سایت، بیشتر شبیه به یک تار عنکبوت می شود که ارتباط موضوعی بصورت خوشه ای دارند. به این ترتیب، خوشه‌های موضوعی نه تنها به کاربران کمک می‌کنند تا به تمام محتوای ضروری دست پیدا کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز اجازه می‌دهند ساختار سایت را بهتر درک کرده و کرال موثرتر و بهتری انجام گیرد. استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود. ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود.

پارامترهایی وجود دارد که روی نتیجه نهایی استفاده از لینک‌های خارجی در سئو تاثیر می‌گذارد. این موارد هم مربوط به لینک‌های Inbound می‌شوند و هم لینک‌های outbound. در ادامه ما این موارد که در لینک سازی خارجی اهمیت دارند اشاره می‌کنیم. مانند دیگر بخش‌های سئو، ابزارهای متعددی برای بررسی لینک‌ها وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها را در این مقاله معرفی کردیم.

لینک‌های outbound اغلب برای تأمین منابع یا اطلاعات اضافی به مخاطبان شما یا استناد به منابع محتوای نوشته شده، استفاده می‌شود. این لینک‌ها می‌توانند در ایجاد اعتبار برای وب‌سایت شما و همچنین ایجاد یک تجربه کاربری مثبت با ارائه اطلاعات ارزشمند به بازدیدکنندگان شما مفید باشند. خزنده‌های گوگل علاوه‌ بر بررسی جزئیات سئوی داخلی صفحات، به دنبال بک لینک‌های قوی و مرتبط آن صفحه نیز می‌گردند. هر چقدر سایت بک‌لینک‌های قدرتمند و ارزشمند بیشتری داشته باشند، اعتبار بالایی به صفحات تزریق می‌شود و در نتیجه رتبه بهتری نصیب سایت خواهد شد. همچنین بک‌لینک‌ها یکی راه‌های افزایش ترافیک رفرال (Referral) سایت شما هستند. تکنیک دیگری که برای لینک سازی خارجی وجود دارد، جایگزین کردن لینک‌ شکسته است.

لینک های دیگری نیز وجود دارد که متداول نیستند و استفاده زیادی ندارند. به این ترتیب مخاطبان یک سایت از یک عده به چندین و چند قشر مختلف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند بازدید و فروش یک سایت را تا میزان زیادی افزایش دهد و موجب بهبود روند رشد یک سایت بشود.

از این تکنیک می‌توان به‌عنوان یک راه برای افزایش اعتبار سایت یاد کرد. تفاوت این مبحث با لینک سازی داخلی، استفاده از یک سایت خارجی، با نام دامنه‌ متفاوت به‌عنوان ارجاع‌دهنده است. درحالی‌که بسیاری بر استفاده بی‌رویه از این تکنیک برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل اصرار می‌ورزند، بیشتر کارشناسان، رعایت اصولی را در این کار، ضروری می‌دانند. ساخت لینک داخلی یکی از روش‌ های معروف و مهمی است که می‌تواند تحول بزرگی در رتبه وب سایت‌ها ایجاد کند.

چگونه لینک های خارجی خود را مدیریت کنیم؟

گوگل الگوریتم پنگوئن را برای چنین مواقعی راه‌اندازی کرده است تا مانع از روش‌های سئوی کلاه سیاه و تکثیر ربات‌گونه‌ی لینک‌ها شود. فرض کنید می‌خواهید یک لباس مجلسی بدوزید و به دنبال یک خیاط خوب می‌گردید. دوستی که مهارت خاصی در زمینه‌ی خیاطی ندارد به شما یک نفر را معرفی می‌کند. از طرفی یکی دیگر از دوستانتان که خودش اهل دوخت و دوز است یک خیاط حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کند.

در کنسول سایت خودتان می توانید از قسمت گزارش پیوند ها این مشکل را پیدا کنید. این نوع پیوند نشان می دهد که این صفحه، یکی از سری صفحات است که کاربر برای دیدن بقیه باید بین آنها جابجا شود. البته گوگل می گوید، آنها نمی توانند چیزهای غیر ضروری را توصیه کنند، با این حال شما باید صفحه بندی را برای افراد واقعی و کاربران پیاده سازی کنید.

اگر مسابقه ای با عنوان “عکس ماهی” برگزار کنید و این مسابقه وایرال (ویروسی) شود؛ لینک ها و بازخوردهایی که دریافت می کنید به رستوران ارتباطی نخواهد داشت. پیوند سازی خارجی در کامنت ها حاوی چند نکته مهم است که باید به آن ها توجه کنیم. با خریداری ریپورتاژ از سایت های معتبر یک صفحه در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای لینک گذاری خارجی خود استفاده کنید.

  • وقتی به وب سایت های دیگه، به ویژه وبسایت های کوچیک‌تر که سعی دارن خودشون رو نشون بدن، پیوند میدین، احتمال ایجاد پیوند به محتوای شما هم بیشتر میشه.
  • کارتان را به کدام خیاط می‌سپارید؟ از دوست اول تشکر می‌کنید اما احتمالا اعتبار حرف دومین دوست در نظرتان بیشتر است.
  • افراد ۶۷۰۰۰ جستجو در هر ثانیه انجام میدن و تقریباً ۸۰ درصد جستجوگران تبلیغات پولی رو نادیده میگیرن.
  • پس طبیعی رفتار کنید و در هر صورت چند ماه باید تحمل داشته باشید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید.

هنگامی که گوگل وارد یک سایت می‌شود، مطالب آن را با دقت بررسی می‌کند. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد. دریافت بک لینک با این تکنیک به این شکل است که باید لینک‌های ۴۰۴ سایتی در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و به آن‌ها پیشنهاد دهید که لینک محتوای شما را با لینک شکسته جایگزین کنند.

مشکلی که بسیاری از استراتژی‌ها در زمینه‌ی لینک سازی دارند، نداشتن جاه طلبی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سایت‌های بزرگ به سایت‌های کوچک و نامعروف لینک ارجاع نمی‌دهند. به لینک‌هایی از سایت‌های دیگر گفته می‌شود که کاربر را به سایت شما هدایت می‌کنند. این نوع لینک خارجی بک‌لینک (لینک بازگشت) نیز نامیده می‌شود، زیرا کاربر را به سمت سایت شما بازمی‌گردانند. برای اینکه موتورهای جستجو یک لینک خارجی را بک‌لینک محسوب کنند، باید این لینک قابل کلیک کردن باشد.

اگر علاقه‌مند هستید که به یک متخصص کاربلد در دنیای لینک‌سازی آن هم از نوع خارجی تبدیل شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. باز کردن لینک خارجی در تب جداگفتیم که لینک خارجی می‌تواند یکی از دلایل خروج کاربر از سایت شما باشد. برای افزایش زمان ماندن کاربر در صفحه، لینک‌های خارجی را برای باز شدن در یک تب جدید تنظیم کنید. با این کار احتمال نارضایتی مخاطب، برای از دست دادن محتوایی که در حال مطالعه آن بوده است را نیز کاهش می‌دهید.

بنابراین اگر  لینک‌های یک صفحه بیشتر از این تعداد باشد، احتمال دارد ربات‌ها آن را بررسی نکنند. البته این محدودیت تا حدودی منعطف بوده و ممکن است در صفحات مهم به بیش از 200 یا 250 برسد. در ادامه تکنیک‌های لینک سازی داخلی 2023 نکاتی را مطرح خواهیم کرد که رعایت آن‌ها اثرگذاری لینک بیلدینگ را چندین برابر می‌کند. برای پیدا کردن صفحاتی که تعداد بک لینک بیشتری دارند، از ابزارهای Search console، Ahrefs، MOZ یا Semrush استفاده کنید. برای مثال در منو Links سرچ کنسول، تب External Links و بخش Top Linked Pages لیست کاملی از بک لینک‌های سایت به همراه تعداد آن‌ها نوشته شده است. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است.

  • کیفیت و کمیت لینک‌های خارجی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید مهم است.
  • برای پیدا کردن لینک‌های شکسته با Screaming frog کارهای زیر را انجام دهید.
  • حال که به اهمیت لینک سازی خارجی برای سایت پی بردید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این زمینه، کمیت نسبت به کیفیت ارجحیت ندارد.
  • رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی در وب‌سایت‌های مختلف با هدف افزایش دسترسی و معرفی محصول یا خدمات شما به مخاطبان است.
  • نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد.

بلکه موتورهای جستجو سایت ها را با توجه مفید بودنشان برای کاربران رتبه بندی می کنند. در حقیقت لینک ها بین صفحات مختلف سایت ارتباط برقرار می کنند که این موضوع توسط الگوریتم دیگری مورد بررسی قرار می گیرد. وجود لینک به عنوان معیاری از ارزشمند بودن سایت، برای هر وبسایتی ضروری است. لینک سازی خارجی فرآیند دستیابی به لینک های از وب سایت های دیگر به وب سایت شماست. هدف از لینک سازی خارجی در سئو، افزایش تعداد لینک های ورودی با کیفیت بالا به یک صفحه وب به منظور افزایش رتبه است.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ ( Link Building ) به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه از وب سایت انجام می‌‌شوند. یکی از راه‌های خلاقانه برای اینکه در مرکز توجه باشید و لینک‌های زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، تولید محتوای نقادانه است. به‌عنوان یک فرد متخصص یا یک برند پرسابقه در حوزه خودتان، می‌توانید محتوای تحلیلی بنویسید و محصولات یا خدمات مختلفی را نقد کنید.

بنابراین، این یکی از بهترین راه‌ها برای موتور جستجو برای تعیین شهرت وب‌سایت و افزایش رتبه شما است. این نوع لینک ها نقش مهمی در افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو دارند. به طور کلی به فرایند ایجاد لینک در وب سایت های دیگر، به منظور بهبود رتبه سئو سایت ها، لینک سازی خارجی گفته می شود. یعنی در یک وب سایت لینکی ایجاد کنیم که شخص با کلیک کردن روی آن، به وب سایت ما هدایت شود.

بنابراین ایجاد لینکهای منو بصورت اصولی و استاندارد، به معنای ایجاد یک جریان تبدیل موثر و مناسب است. درست مانند بک لینک ها، لینک های داخلی هم میتوانند قدرت (juice) را منتقل کند و به گوگل بفهمانند کدام یک از صفحات ما، مهم تر هستند. هر چقدر برند شما بیشتر رشد کند، افراد بیشتری خود به خود شما را لینک می‌کنند.

این گفتگو می تواند در رابطه با تجربیات کاری و همچنین به اشتراک گذاشتن نوشته هایشان نیز باشد که در برخی موارد باعث افزایش لینک سازی و ترافیک سایت می شود. همچنین می توانید در گروه های مرتبط کاری در شبکه های اجتماعی به دنبال افرادی بگردید که همیشه در حال شیر مطالب هستند و با آنها برای این منظور وارد همکاری شوید. در واقع در فیس بوک هر انتشاری که برای URL شما انجام میگیرد یک امتیاز محسوب می شود و باعث می شود که موتورهای جستجو آن مطلب را در لیست جستجوی محبوب تر قرار دهد. پیوند دادن به سایر منابع قابل اعتماد در وب می تواند به شما کمک کند تا یک بک لینک از آنها دریافت کنید و این می تواند یک محیط پیوند طبیعی ایجاد کند.

علاوه بر این، مخاطبان قطعا در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌شان به شما لینک خواهند داد. همین امر، سبب افزایش نرخ کلیک و مزایای پیرو آن، افزایش قدرت صفحه و سایت شما می‌شود. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، اگر از ‌سایت معتبری لینک خارجی بگیرید، قدرت دامنه و صفحه شما بهبود می‌یابد. از سوی دیگر، اگر لینک سایت شما در محتوای دیگر سایت‌ها قرار گیرد، به موتورهای جستجو می‌گوید که مطلب شما مفید و باکیفیت است، چراکه معمولا محتواهای باکیفیت هستند که لینک دریافت می‌کنند. این کار، همچنین به درک ماهیت موضوع محتوای شما توسط گوگل نیز کمک می‌کند. لینک سازی خارجی، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای ارتقاء رتبه سایت است.

همیشه قرار نیست برای لینک‌سازی خارجی دست به جیب شوید، چون می‌توانید خودتان دست به کار شوید و بعد از انتشار محتوای جدید، آدرس یوآرال آن را در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌های بازنشر محتوا و… قرار دهید. این روش اگر چه نیازمند زمان بیشتری بوده و باید فعالیت زیادی در آن داشته باشید؛ اما در نهایت اثرگذاری مناسب و البته کم هزینه‌ای خواهد داشت. مفهوم اصلی لینک سازی نوع خارجی، بیشتر به فرایند لینک‌هایی مربوط می‌شود که از وب‌سایت‌های دیگر به سمت سایت شما ارسال می‌شوند و اکثر کارشناسان سئو لینک خارجی لینک این باند را جزو سبک لینک داخلی می‌دانند. فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایت‌تان هستید و یک لینک خارجی به سایت‌ منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشته‌اید، ایجاد می‌کنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همین‌طور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد. به واقع زمانی که از یک وب‌سایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقل‌قول می‌کنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید.

به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود. در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا سفارش بک لینک به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. روش این شرکت شامل جستجو کلمات تصادفی و سپس استفاده از اونها به عنوان پیوندهای خارجی در محتوا خودشون بود.

دامنه‌ی این امتیاز از 0 تا 100 بوده و هر چقدر عددش بزرگتر باشد، به معنی شانس بیشتر برای کسب رتبه بالاتر است. امروزه استفاده از بازاریابی ویروسی در بین سایت های خارجی بسیار پرطرفدار می باشد و در شبکه های اجتماعی تامبلر و فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرد. اما همانطور که میدانید این دو شبکه در ایران فیلتر هستند اما شما میتوانید به جای آنها از دو شبکه ی اینستاگرام و لینکدین استفاده کنید. این کار، به شما این امکان را میدهد تا با تولید و انتشار محتوایی ارزشمند کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب نمایید.

تبدیل متن به لینک در تلگرام که اصطلاحا به آن هایپرلینک می گویند، تاثیر خیلی خوبی در افزایش ورودی و ترافیک سایت دارد. برای این منظور، هم می توان از نسخه تلگرام در اندروید و ios و هم تلگرام ویندوز استفاده کرد. برای لینک سازی خارجی می توان از روش های مختلفی مانند گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و…

انتشار مطالب توسط کاربران اینترنتی یکی از اصول مهم در بکلینک سازی است. تعریف گوگل به سایت هایی اشاره دارد که برای موتورهای جستجو به راحتی قابل فهم و ایندکس شدن باشند. کارکوک با هدف ارتقاء دانش سئو در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ، فعالیت‌های خود را آغاز کرده و مسیری را برای افرادی که می‌خواهند در جایگاه بهتری در نتایج و رتبه‌بندی گوگل قرار بگیرند، ترسیم می‌کند. این پلتفرم به وسیله آموزش‌ها و انجام پروژه‌های سئو به شما کمک می‌کند تا در دیده شدن بهتر در فضای دیجیتال پیشرفت کنید. تاثیر ریپورتاژ آگهی بسیار زیاد است و باعث افزایش ترافیک داده سایت شما میشود و همچنین تاثیر زیادی در تعیین رتبه و جایگاه شما در نتایج گوگل خواهد داشت .

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما